MY DIY: Jewelry Box Renewal / Mücevher Kutusu Yenileme


Anneme çok çok eskilerden kalma bu mücevher kutusunu artık evin bir köşesinde yapayalnız gördüğüm zaman bir şeyler yapmam gerektiğini hissetmiştim. Yıllar içinde takılarımın çokluğu ile baş etmek için türlü yöntemler geliştirsem de yinede bu kutuya göz koymadan duramadım. Yeni evimize yazın başında taşınmadan önce hemen boyadım ve şimdiki evimizde tadını çıkarıyorum. 


Bu arada zımpara yapmaktan nefret ettiğim için o kısmı atladım ve direk boyama işine girdim. Daha önceden de çok kez kullandığım sprey boyamı burada da kullandım. Zımparaya gerek olmadan pürüzsüz bir yüzey elde ettim. 


Boyanın markası ve numarasını almak isteyenler olabilir diyerek çektim. Piyasada satılan çeşitli sprey boyalar var. Eminim onlarda gayet güzel uygulanabilir. 

Kulplarını çıkarıp mat gümüş renkte sprey boya ile boyadım. Yeni gibi tertemiz ve güzel oldu. 

Boyama işlemini ferah bir yerde hatta dış mekanda yapmanız önemli. Ben evimizin balkonunda yaptım. Kuruma işlemi uzun sürdüğü için havanın güzel olduğu bir haftayı bekledim. Kuruma işlemi için acele etmemekte fayda var. Kurudu sandığımız anda bir hataya sebebiyet verebiliyoruz. Özellikle bir kaç kat boya uygulanıyorsa, bu adım önemli. Ben kaç kat boya yaptığımı hatırlamıyorum çünkü bunu yapalı uzun zaman oldu ama istediğim sonucu elde edene kadar 3 belkide 4ten fazla kat uygulamış olabilirim. 

İç kısmına gereksiz yere boya harcamak ve vakit kaybetmek istemedim. İçine gösterişli bir renkte kadife kumaş kaplamayı düşünüyordum fakat üşendiğimden yapmadım. Onun yerine evde bulduğum bir süngeri keserek içine uyguladım. 

Kuruma işlemi bittikten sonra kulplarını yerleştirerek kullanmaya başladım. Daha sonra üzerinde desen uygulamayı düşünüyorum ama bu konuda acele etmek istemediğimden şimdilik bu şekilde kullanıyorum. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MY DIY: Avize-Abajur Yenileme / Lamp shade Renewal