MY DIY: Pink Lace Bow Tie / Pembe Dantel Papyon


2 tür kumaş kullanarak şık ve abiye bir papyon yapmak istedim.
Kullandığım Malzemeler:
Saten Kumaş
Dantel Kumaş
Mezure ve Cetvel
Kalem veya Sabun
İğne & İplik
Dikiş Makinesi




Öncelikle yapacağım papyonun boyunu belirledim. Tam ölçüleri hatırlamıyorum fakat boynunuza göre karar vererek kendi ölçülerinizi çıkarabilirsiniz.


Daha sonra her iki kumaşı da aynı ölçüye göre kestim.




Kumaşları üstüste koyarak ikiye katladım. Dikeceğim yerleri iğne yardımı ile belirledim.



Ortası resimde göründüğü gibi kalacak şekilde uygun bir renkte ip ile diktim.



Resimde göründüğü gibi tekrar ikiye katlayarak dikeceğim yerleri tekrar iğneledim.



Kenarlarını dikiş makinesi ile diktim.


Ortada dikilmemiş bıraktığım yerden ister parmakla ister iğne veya tığ yardımı ile tüm kumaşı ters düz ettim.


Şimdiki görüntüsü bu olacaktır.


Dikilmemiş bıraktığımız yer gördüğünüz gibi burasıdır.


Aynı kumaştan uzun bir şerit halinde kesip ikiye katlayarak diktim.


Papyonun kenarlarını bir iğne yardımı ile çıkarabilir ve düzgün şekle ulaşıncaya kadar kumaşı çekiştirebilirsiniz.


Diktiğim uzun şeridide aynı yöntemle ters düz ettim. Bu biraz zor olsa da yaptım.


Papyona sarmadan önce ütülemeniz daha düzgün görünmesini sağlayabilir. 



Papyona bu şekilde sararak arkada kavuşan kısmı iğneleyerek sabitledim, daha sonra da burayı elimle dikerek sabitledim. Geri kalan fazlalığı da kestim. 




Gördüğünüz gibi papyonumuz hazır. İster lastik, ister zincir, nasıl isterseniz o şekilde kullanabilirsiniz.Broş ve ya toka olarakta kullanabilirsiniz. Ben yapımını öğrenip uyguladıktan sonra bir sürü farklı boyda ve renkte yapmaya devam ettim. 
Umarım faydalı olmuştur.

Sevgiler.

Yorumlar

  1. çok güzel olmuş rengine de bayıldım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Uuu çok güzel olmuş siteni arkadaşlarımla beraber takip ediyoruz sevgilerimizi yolluyoruz süpersiniz. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Size ve arkadaşlarınıza sevgiler :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

MY DIY: Avize-Abajur Yenileme / Lamp shade Renewal